wtorek, 24 czerwca 2014

Pochwała niekonsekwencji

Zaglądam tu tak straszszszliwie nieregularnie, że aż mi wstyd...
Wierzcie mi, mam marzenie bycia ogarniętą, sumienną i w miarę słowną, ale mi to nie wychodzi..
Nie z pracą po 10 godzin dziennie, zajętymi weekendami, Małą Myszą, mieszkaniem i tym wszystkim na raz.
A jeśli do tego ma dość frustracja na samą siebie za niesłowność, to już w ogóle..
Wystarczy, że mam tendencję by się spóźniać zawsze i wszędzie.

Dzisiejszy post też miał być napisany pół dnia temu (niestety- praca).
Grunt jednak że się pojawił.
A pojawił się z tej okazji, iż w końcu miałam dziś godzinkę czasu, by posiedzieć z Małą w kuchni.
Poza zupą pomidorową (nic nie da się szybciej ugotować mając wczorajszy bulion warzywny) udało mi się dobrać do piekarnika :)
Odgrzebałam bowiem zdziwiona w zamrażarce ciasto francuskie surowe. Jeszcze bardziej zdziwione były znalezione chwilę później parówki w lodówce :p A że miałam jeszcze pół wygryzionego przez Małą jabłka, dwa plasterki sera, jajko, cynamon i zioła prowansalskie- postanowiłyśmy poczarować :)
Wyszło- szybko i pysznie. I oto sprzedam Wam dziś przepis na super mega szybkie przekąski (słodkie i słone).

Wspólną podstawą jest ciasto francuskie, które rozmrażacie i płaty kroicie na kwadraciki, mniej więcej 3cm x 3 cm tak by można było wrzucić do dzioba na raz.

W słodkiej wersji roztrzepujecie jajko i smarujecie każdy kawałek, na to kładziecie kawałek jabłka, brzoskwini, truskawki, ananasa czy czego tam chcecie i posypujecie, albo i nie cukrem trzcinowym, cynamonem lub niczym.

W wersji na słono- też smarujecie kwadraciki roztrzepanym jajkiem, ale wcześniej mieszacie je z ziołami prowansalskimi. Kroicie parówkę na plasterki (0,5cm grubości) i układacie je na każdym kwadraciku. Możecie też położyć sam ser, jakiś suszony pomidorek, po pół oliwki, łososia, czy co tam chcecie.

Przekładacie na blachę (koniecznie papier do pieczenia pod spód) i pieczecie 5-7 min w 200st. C. Koniecznie przekąski muszą wystygnąć i odpocząć, inaczej rozsypią Wam się w łapkach..

To na dziś tyle- lece spać ^^

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz